Přípravy pro uskladnění nových forem
V současné době probíhají přípravy pro umístění nových forem na středisku Press.
Současné kapacity regálů, do kterých se formy ukládají, nám jednoduše už nestačí. Na co se musí dbát při přípravách prostorů pro uskladnění nových forem a v čem je středisko Press jedinečné se pojďme dozvědět od vedoucího procesu Marka Valengy.
„V rámci technologických příprav nového designu forem, materiálové specifikace a kalkulací proveditelnosti nově nabíhajících projektů, které zanedlouho vstoupí do DMCZ, je nutností připravit i technické zázemí pro uskladnění nových lisovacích forem. Nejdůležitější části při těchto přípravách je bezpečnost na pracovišti. Váha jedné lisovací formy, s kterou manipuluje obsluha lisu, se pohybuje 2,5 – 3,6/t.
Standardem je nejdříve prověřit veškeré interní zdroje, a to jak prostorové, tak materiální a pří přípravě důrazně dbát na eliminaci finančních nákladů. Jednou z nejdražších položek v rámci výrobních závodů je neefektivně využitý prostor. Každá plocha, která není správně využitá je pro závod finanční ztrátou. Aktuální množství pozic v regálech je nedostačující, a proto specialisté technologie hledají nejlepší možnost, jak zefektivnit kapacitu stávajících regálů, uskladnění forem bez výrobních objemů, forem s nízkým objemem výroby a najít v layoutu prostor pro případnou instalaci dalších regálů.
Středisko Press je jedinečné v tom, že v části layoutu, kde jsou instalované 300/t lisy AIDA nemůžeme změnit polohu zařízení jejich natočením nebo přemístěním. V tomto případě je layout fixní bez možnosti technických změn. Většina zaměstnanců DMCZ neví, že pod odvíjecí jednotkou a přímo pod lisem AIDA je takzvané město, kde běžný zaměstnanec nemá přístup. Jedná se o technické prostory, které jsou v hloubce 3,5 – 4,5 m pod úrovní podlahy a většina technologie je ukotvená a zapuštěná pod betonovou podlahou. Tento prostor je speciálně připraven pro každou lisovací technologii a nazývá se Pit. Jeřábová dráha má fixní pozici bez možností změn. Z toho důvodu není možná případná změna layoutu v prostoru odvíjecí jednotky, roll formingu, jeřábové dráhy a lisu AIDA 300/t.“
Dokončením prostoru pro uskladnění nových forem budeme připraveni na nové projekty. V roce 2024 nás čeká zahájení výroby nového projektu ICON, který bude stěžejním projektem DMCZ. Rok 2023 bude zahájením výroby modulátor Cupu a separátoru GIC, které jsme doposud dováželi z Japonska. Nově budeme oba tyto výrobky vyrábět přímo v DMCZ prostřednictvím vlastních lisovacích forem, které jsou nyní vyráběny v Itálii. Vlastní výroba těchto výrobků nám přinese v budoucnu nemalé finanční úspory.